Algemene Voorwaarden
Artikel 1 Toepasselijkheid
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen en overeenkomsten
tussen On Eagles Wings Publishing, hierna te noemen ‘de opdrachtnemer’ en de opdrachtgever.
Eventuele algemene voorwaarden van de opdrachtgever worden door deze voorwaarden uitgesloten.
Artikel 2 Totstandkoming overeenkomst
1. Een overeenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen op het moment waarop de opdracht
telefonisch, schriftelijk of per e-mail door de opdrachtgever is verstrekt en door de opdrachtnemer is
aanvaard. Voor iedere verstrekte opdracht wordt door de opdrachtgever een email verzonden naar
info@oneagleswings.nl. Als opdrachtgever geldt degene die deze opdracht stuurt, tenzij deze daarbij
uitdrukkelijk te kennen heeft gegeven te handelen op last, uit naam en voor rekening van een derde
en mits naam en adres van deze derde tegelijkertijd aan de opdrachtnemer zijn verstrekt.
2. In de opdracht wordt in ieder geval aangegeven welke werkzaamheden voor welk bedrag zullen
worden uitgevoerd.
Artikel 3 Wijziging en annulering van opdrachten
1. Indien de opdrachtgever na de totstandkoming van de overeenkomst wijzigingen anders dan van
geringe aard aanbrengt in de opdracht, is de opdrachtnemer gerechtigd de leveringstermijn en/of het
honorarium aan te passen of de opdracht alsnog te weigeren. In het laatste geval is de opdrachtgever
gehouden tot betaling van het reeds uitgevoerde deel van de opdracht en is het in lid 3 van dit artikel
bepaalde van overeenkomstige toepassing.
2. Indien een opdracht door de opdrachtgever wordt geannuleerd, is de opdrachtgever gehouden tot
volledige betaling van het reeds uitgevoerde gedeelte van de opdracht. Bovendien dient de
opdrachtgever, indien van toepassing, een vergoeding te betalen, op basis van een uurtarief (€ 35,=),
voor reeds uitgevoerde researchwerkzaamheden voor het overige gedeelte. De opdrachtnemer stelt
het reeds vervaardigde werk desgewenst ter beschikking van de opdrachtgever. Voor de kwaliteit van
het geleverde wordt in dat geval niet ingestaan.
3. Indien de opdrachtnemer voor de uitvoering van de geannuleerde opdracht tijd heeft gereserveerd,
kan de opdrachtnemer de opdrachtgever een vergoeding van 50% van het honorarium voor het niet
uitgevoerde gedeelte van de opdracht in rekening brengen.
Artikel 4 Uitvoering van de overeenkomst
1. De opdrachtnemer is gerechtigd opdrachten aan derden uit te besteden, met dien verstande dat zij
zelf uitdrukkelijk verantwoordelijk blijft voor de uitvoering van die opdrachten.
2. De overeengekomen levertermijn is een streeftermijn, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders
overeengekomen is. Zodra de opdrachtnemer constateert of verwacht dat tijdige levering niet mogelijk
is, is zij gehouden de opdrachtgever daar onverwijld van in kennis te stellen.
3. Het moment van volledige levering wordt beschouwd als het voltooien van de opdracht. In de
opdrachtbevestiging kunnen afspraken gemaakt worden over deelleveringen.
Artikel 5 Honorarium en betaling
1. De hoogte van het honorarium wordt door de opdrachtnemer vastgesteld en aangegeven in de
opdrachtbevestiging. De opdrachtnemer baseert haar honorarium op de activiteiten die uitgevoerd
moeten worden en op eventuele speciale verzoeken of vereisten van de opdrachtgever.
2. Facturen van de opdrachtnemer dienen binnen veertien dagen na de factuurdatum te worden
voldaan, of binnen de op de opdrachtbevestiging vermelde betalingstermijn.
3. Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, wordt hij geacht van
rechtswege in verzuim te zijn en heeft de opdrachtnemer het recht om de opdrachtgever, zonder
ingebrekestelling, over het gehele factuurbedrag de wettelijke rente vermeerderd met 3
procentpunten in rekening te brengen, berekend vanaf de vervaldag van de factuur.
4. Alle eventuele gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die door de opdrachtnemer worden
gemaakt in verband met de invordering van het door de opdrachtgever verschuldigde bedrag zijn voor
rekening van de opdrachtgever.
Artikel 6 Reclames
1. De opdrachtgever wordt geacht zo spoedig mogelijk na levering te (laten) controleren of deze aan
zijn wensen en eisen ten aanzien van kwaliteit en bruikbaarheid voldoet.
2. Indien de geleverde opdracht bij de opdrachtgever aanleiding geeft tot klachten, dient de
opdrachtgever die binnen tien werkdagen na de leverdatum aan de opdrachtnemer schriftelijk
kenbaar te maken, anders worden deze niet ontvankelijk verklaard.
3. Het uiten van een klacht of aantonen van een tekortkoming ontslaat de opdrachtgever in geen
geval van diens betalingsverplichtingen jegens de opdrachtnemer terzake van de betreffende
opdracht.
4. De opdrachtnemer zal klachten slechts dan in behandeling nemen indien zij expliciet schriftelijk zijn
verwoord en betrekking hebben op aantoonbare fouten of gebreken.
5. Indien zij de klacht gegrond acht zal de opdrachtnemer de aangegeven fouten of gebreken binnen
een redelijke termijn herstellen.
Artikel 7 Aansprakelijkheid en vrijwaring
1. De opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk jegens de opdrachtgever voor schade die het directe
en aantoonbare gevolg is van een aan de opdrachtnemer toerekenbare tekortkoming. De
opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor alle andere vormen van schade, zoals indirecte schade,
gevolgschade, bedrijfsschade, vertragingsschade en gederfde winst.
2. De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer is in ieder geval beperkt tot de factuurwaarde,
exclusief btw, van het reeds gefactureerde en/of geleverde gedeelte van de desbetreffende opdracht.
3. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van de ten behoeve van de
uitvoering van de overeenkomst ter beschikking gestelde documenten, informatie of informatiedragers.
De opdrachtnemer is evenmin aansprakelijk voor kosten en/of schade ontstaan ten gevolge
van het gebruik van informatietechnologie en telecommunicatiemiddelen of ten gevolge van het
transport of de verzending van informatie(dragers) of de aanwezigheid van computervirussen in door
de opdrachtnemer geleverde bestanden of informatiedragers.
4. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden die voortvloeien
uit het gebruik van het geleverde.
5. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer tevens tegen alle aanspraken van derden wegens
beweerde inbreuk op eigendoms-, octrooi-, auteurs- of andere intellectuele eigendomsrechten in
verband met de uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 8 Ontbinding en overmacht
1. Indien de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen voldoet, indien de opdrachtgever failliet
verklaard is of diens faillissement wordt aangevraagd, indien de opdrachtgever surseance van
betaling heeft aangevraagd of deze aan hem is verleend, indien ten aanzien van de opdrachtgever de
schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is verklaard of ingeval van liquidatie van
het bedrijf van de opdrachtgever, is de opdrachtnemer, zonder tot enige schadevergoeding gehouden
te zijn, bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden dan wel de uitvoering daarvan
op te schorten. De opdrachtneer kan alsdan onmiddellijke voldoening van het hem toekomende
vorderen.
2. Indien de opdrachtnemer door omstandigheden die niet voor zijn risico komen of die buiten zijn
macht liggen niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, heeft de opdrachtnemer, zonder tot enige
schadevergoeding gehouden te zijn, het recht de overeenkomst te ontbinden. Als zodanige
omstandigheden (overmacht) gelden in ieder geval - doch niet uitsluitend - brand, ongeval, ziekte,
werkstaking, oproer, oorlog, terroristische aanslagen, transportbelemmeringen, maatregelen van
overheidswege, storingen in de dienstverlening van internetaanbieders, nalatigheid van leveranciers
of andere omstandigheden waarop de opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen.
3. Indien de opdrachtnemer ten gevolge van overmacht de verdere uitvoering van de overeenkomst
moet staken, behoudt het wel het recht op vergoeding van de tot dat tijdstip uitgevoerde
werkzaamheden en de gemaakte kosten en betaalde voorschotten.
Artikel 9 Auteursrecht
1. De auteursrechten blijven nadrukkelijk bij de opdrachtgever liggen.
Artikel 10 Toepasselijk recht
1. Op alle rechtsbetrekkingen tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer is Nederlands recht van
toepassing. Over geschillen en rechtsvorderingen welke mochten ontstaan in verband met een door
de opdrachtnemer uitgevoerde opdracht is de rechtbank Utrecht bevoegd te beslissen.
Artikel 11 Wijziging Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden
1. De opdrachtnemer is gerechtigd deze Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden te wijzigen,
doch verplicht zich ertoe dergelijke wijzigingen bij de eerste of eerstvolgende gelegenheid aan haar
opdrachtgevers kenbaar te maken.
Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Utrecht onder nr. 57211183 .